مــــوســـــیـــــقــــی بـــــوشــــهـــــر

سلام بوشهر سلام بر اب و خاکت *** *** سلام بر عاشقون سینه چاکت

مــــوســـــیـــــقــــی بـــــوشــــهـــــر

سلام بوشهر سلام بر اب و خاکت *** *** سلام بر عاشقون سینه چاکت

شاهین فرهت: محتاج توجه بیشتر به پژوهش در موسیقی دستگاهی و نواحی

شاهین فرهت گفت: در موسیقی ردیفی دستگاهی و نواحی بسیار به امر پژوهش محتاجیم و باید توجه بیشتری به این امر شود



وی در پاسخ خبرنگار ایسکانیوز مبنی براین که آیا آموزش موسیقی به صورت تجربی و آکادمیک در عمل تفاوتی با هم دارد خاطرنشان کرد: اختلاف بسیاری میان یادگیری موسیقی به صورت تجربی و آکادمیک وجود دارد و افراد با موسیقی خود آموزی به جایی نمی رسند البته این امکان وجود دارد که افراد با استعداد با ساز زدن و مطالعه کردن موفقیتی کسب کنند اما این موفقیت به هیچ عنوان جنبه آکادمیک و خدمت هنری در دراز مدت را ندارد.

وی درخصوص همایش علمی آسیب شناسی آموزش عالی موسیقی که قرار است مردادماه در حوزه هنری برگزار شود گفت: من با هر گردهمایی که در این حوزه برگزار شود موافقم زیرا این اقدامات قدمی به سمت جلو است و برای شناساندن این هنر قدیمی پربار به جوانان کمک بسزایی می کند.

شاهین فرهت، در ۱۳۲۵ در تهران، متولد شده است او در سال‌های اخیر سمفونی‌های زیادی ساخته است و شاید از پر کارترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک باشد. با اینکه رشته‌اش موسیقی کلاسیک اروپایی است به موسیقی ایرانی و به خصوص موسیقی مقامی ایران نیز علاقه زیادی دارد. او با استفاده از ملودی‌های ایرانی، موسیقی‌هایی می‌سازد که در گوشه و کنار جهان شنیده می شوند.

فرهت سمفونی‌هایی چون سمفونی درباره زندگی امام رضا (ع)، سمفونی "خلیج فارس"، "دماوند"، "بانوی ایرانی" و "تهران" را ساخته است. او پس از درگذشت فریدون ناصری چندی سرپرست ارکستر سمفونیک تهران بود .

شاهین فرهت آهنگساز و پژوهشگر موسیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار موسیقی گروه فرهنگی هنری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، گفت: دروسی که در دانشگاه های ایران در حوزه موسیقی تدریس می شود مطابقت بسیاری با متد روز جهان دارد و روش علمی و پایه ای موسیقی در همه جای دنیا یکسان است.
این آهنگساز افزود: آموزش و تدریس موسیقی در دانشگاه تهران که من در آنجا تدریس می کنم با معیارهای جهانی مطابقت دارد.
نظرات 2 + ارسال نظر
سعید شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:57 ق.ظ http://f10.blogsky.com


سلام دوست عزیز
وبلاگ جالبی داری خوشحال میشم
نظرت را در مورد وبلاگ خودم بدونم
موفق باشی

نیما شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:57 ق.ظ http://mobilebazi.persianblog.ir

سلام
وبلاگ جالب و زیبایی دارید
حاضر به تبادل لینک هستید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد