شاهین فرهت گفت: در موسیقی ردیفی دستگاهی و نواحی بسیار به امر پژوهش محتاجیم و باید توجه بیشتری به این امر شود

وی در پاسخ خبرنگار ایسکانیوز مبنی براین که آیا آموزش موسیقی به صورت تجربی و آکادمیک در عمل تفاوتی با هم دارد خاطرنشان کرد: اختلاف بسیاری میان یادگیری موسیقی به صورت تجربی و آکادمیک وجود دارد و افراد با موسیقی خود آموزی به جایی نمی رسند البته این امکان وجود دارد که افراد با استعداد با ساز زدن و مطالعه کردن موفقیتی کسب کنند اما این موفقیت به هیچ عنوان جنبه آکادمیک و خدمت هنری در دراز مدت را ندارد.
وی درخصوص همایش علمی آسیب شناسی آموزش عالی موسیقی که قرار است مردادماه در حوزه هنری برگزار شود گفت: من با هر گردهمایی که در این حوزه برگزار شود موافقم زیرا این اقدامات قدمی به سمت جلو است و برای شناساندن این هنر قدیمی پربار به جوانان کمک بسزایی می کند.
شاهین فرهت، در ۱۳۲۵ در تهران، متولد شده است او در سالهای اخیر سمفونیهای زیادی ساخته است و شاید از پر کارترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک باشد. با اینکه رشتهاش موسیقی کلاسیک اروپایی است به موسیقی ایرانی و به خصوص موسیقی مقامی ایران نیز علاقه زیادی دارد. او با استفاده از ملودیهای ایرانی، موسیقیهایی میسازد که در گوشه و کنار جهان شنیده می شوند.
فرهت سمفونیهایی چون سمفونی درباره زندگی امام رضا (ع)، سمفونی "خلیج فارس"، "دماوند"، "بانوی ایرانی" و "تهران" را ساخته است. او پس از درگذشت فریدون ناصری چندی سرپرست ارکستر سمفونیک تهران بود .
شاهین فرهت آهنگساز و پژوهشگر موسیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار موسیقی گروه فرهنگی هنری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، گفت: دروسی که در دانشگاه های ایران در حوزه موسیقی تدریس می شود مطابقت بسیاری با متد روز جهان دارد و روش علمی و پایه ای موسیقی در همه جای دنیا یکسان است.
این آهنگساز افزود: آموزش و تدریس موسیقی در دانشگاه تهران که من در آنجا تدریس می کنم با معیارهای جهانی مطابقت دارد.
سلام دوست عزیز
وبلاگ جالبی داری خوشحال میشم
نظرت را در مورد وبلاگ خودم بدونم
موفق باشی
سلام
وبلاگ جالب و زیبایی دارید
حاضر به تبادل لینک هستید؟